Magnolia-blommning

Magnolian blommar för fullt just nu och det är verkligen hög tid att fånga den fina blomman på kort innan det är försent. Jag passade på att fota magnoliaträdet utanför teatern för två veckor sedan när jag ändå var ute och körde hoj, dock var jag alldeles svettig av värmen som blev i skinnstället så det blev inga kanon kort direkt. Två bilder från den fotodagen finner ni nedan;




I lördags fick jag chansen igen att fotografera magnolian, fast på en annan plats. Eftersom blomman den här gången gick mer åt det lila hållet försökte jag få en närmare bild på själva kärnan i blomman. Dock fick jag inte till skärpan så som jag ville ha det, det var nämnligen lite svårt att hålla upp blomman med den ena handen samtidigt som jag hade kameran i den andre...




Även om de två bilderna ovan inte blev helt perfekta så var det annars en väldigt rolig idé, tänk vad fint det hade varit med ett sådant motiv på en tavla t.ex. =)

Kommentarer


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0