Små söta insekter...

Under sommaren har jag haft många fina chanser att fotografera fjärilar m.m. Kanske beror det på att vi nu för tiden har trädgård och man vistas ute mera?! Iallafall så är jag himla glad över dess fina fotomöjligheter jag har haft! =)

Den blåa fjärilen hann jag fånga när jag tog en cykeltur för att plocka blommor till midsommar;



Skärpan kunde ha varit en aning bättre men är väldigt nöjd över kortet ändå. Vad det är för fjäril har jag ingen aning om?! Jag tror att det är en Ljungblåvinge.

Nässelfjärilen (nedan) fångade jag utanför stugan på Tjörn, jag är sjukt nöjd över den bilden! Så fint när fjärilen ser lite sliten ut oxå! =)



Här är en annan Nässelfjäril som satt nästan på samma plats som den ovan;



En annan insekt som jag passade på att få på bild när jag var och bada på Torsö var en trollslända;



Fotograf & Redigering; (Jag) Anne-Lie W


Kommentarer


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0