Orust-runt på hoj

När vi var på Tjörn och hade motorcyklarna med oss, passade vi på att köra Orust runt. Jag har aldrig varit på Orust förut och jag trodde att Orust skulle vara sjukt fint men Tjörn är nog allt mycket finare! Iallafall så blev det en rejäl utflykt, körde 35 mil på krokiga vägar. Ända till där färjan går över till Lysekil ner till färjeläget till Gullholmen och så vidare. Innan vi körde över broarna och tunneln påväg till Lysekil körde vi förbi ett ställe som hette Slussen. Jösses, där hade jag inte velat få stopp på min hoj en mörk kväll. Folket där glodde som bara den och husen såg ut som ruckel tagna ur en skräckfilm, huja...

I Fiskebäckskil tog vi oss en välbehövlig kissepaus, det skakar ju så förbannat i njurarna när man kör hoj, hehe.. Förutom i Fickebäckskil så var Henån den finaste platsen på hela Orust, nu ligger ju inte Fiskebäckskil riktigt på Orust utan strax utanför så med andra ord var Henån den ända platsen som hade riktigt fin utsikt på själva Orust.

Filmade lite påväg till Orust från Lysekil, syns ju inte så bra i filmen men det var verkligen en helt underbar utsikt från alla broarna till Henån.  



Visserligen är bilderna nedan från Tjörn, tog dåligt med bilder på vår utflykt till Orust. Det var så jäkla varmt så att det blev för jobbigt att ta ur kameran från väskan hela tiden.


Fint när man ser den lilla ekan ute på havet med motorcykeln bredvid! Något som jag la märke till när jag kikade igenom bilderna i datorn och som jag inte riktigt hade tänkt ut innan jag tog bilden, var att svenska flaggan syns i backspegeln på bilden längst upp till höger. Små detaljer som kan göra hela bilden! =)

Kommentarer


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0