Köksrenovering

Ska visa lite inredningsidéer på hur ett rosa kök kan se ut. =)

När vi flyttade till vårt nya boende var vår första prioritet att göra om köket. Jag gillade verkligen inte det dåvarande köket då det var alldeles för omodernt och tråkigt. Men köken såg ju ut så förr och tur är väl det att det nu för tiden är "inne" att sätta sin egna prägel på hemmet! =) 

Foton tagna innan vi började riva i köket;

 

Jag vet inte vad som var värst i detta kök men jag tror nog att pelarna och vitrinskåpet i slutet av köket var det absoluta värsta, usch så fult... Ja, och sen kom nog kaklet.

Det var lite svårt att komma på hur köket skulle se ut, vi hade ingen direkt bild i huvudet på hur köket skulle vara. Vi provade först och tog bort vitrinskåpen, pelarna och även hörnskåpet längst ut vid bänken men det blev alldeles för öppet.. Istället kom vi på idén om att bygga en vägg med ett stort hål, som ett slags fönster. Så att vi fortfarande skulle få känslan av öppenhet, samtidigt som det inte skulle bli alltför öppet. Så bygget började ta fart;


Två av glasdörrarna från vitrinskåpen sparades och flyttades till skåpen bredvid spisen. Dem mörka glasen byttes ut mot genomskinliga glas. När nya väggen var på plats och elen dragen började jobbet med att sätta upp den rosa mosaiken, som blev sååå snygg!! =) Dem svarta bänkskivorna var såklart på plats innan mosaiksättningen; 



Hålet i väggen tyckte jag blev himla häftigt, nu kan jag ju stå där och baka samtidigt som jag tittar på tv ...hahaha.. ;P


Den gamla vita spisfläkten byttes ut mot en svart "modernare" fläkt med inmonterade vita lysdioder och dimbara spotlights.  



Gjorde ett bildcollage med en före och efter bild på köket;



Vilken skillnad det blev, det känns så mycket ungdomligare och fräschare nu!! =) Såklart är jag supernöjd, jag tror inte att det är så många som väljer ett rosa kök, därför är det kul att visa att det faktiskt kan bli himla bra!!

Kommentarer
Anna-Mamma till Kevin

Å såna här bilder GILLAS! Jättfint!!

2011-04-08 / 22:25:30
URL: http://annacondas.blogg.se/


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0