Nyinköpt systemkamera!

Jajjamen, i söndags blev jag ungefär 8 lökar fattigare....
Införskaffade mig en systemkamera äntligen, jag som älskar att ta kort!
Fast jag hade sjukt mycket ångest när jag åkte hem, 8tusen sitter bättre på kontot egentligen.
Men, men hittills är jag supernöjd med kameran, vilka kort liksom!! =)

Efter många om & men fick det bli en Pentaxkamera, var först sugen på en Nikon D5000 eftersom den hade vridbar display. Men vad ska man ha det till egentligen?! Då Pentaxen har mycket bättre fördelar så övervägde det faktiskt lite mer & bildkvalitén håller samma mått som en Nikon D5000! Sen är filmfunktionen mycket bättre än konkurrenternas som är i samma prisklass.

Att kameran blev så dyr var för att jag köpte med minneskort, ett skydd från repor på objektivglaset, en penna med borste och rengöringsfilter & att jag oxå fick med ett extra objektiv med en zoom från 50-200, därav kostade det lite mera. Hade jag valt att köpa kameran med bara ett objektiv hade det kostat runt 6000 för bara kameran men då hade jag så småningom fått köpa ett objektiv till för över 2000-3000. Så det var lika bra att köpa kameran som kostade runt 7000 med två objektiv i samma paket. Objektiven är ju inte direkt billiga... 


Jag stod nog inne på MediaMarkt och pratade med säljaren i över en timme, plus att jag därefter åkte iväg en sväng för att fundera på köpet.
Men han var super den killen, bättre hjälp kunde jag inte få! Han visste vad han pratade om, det gjorde däremot inte killen på Siba. Usch, där vände jag och gick ut direkt! På Siba lurar dem kunderna, jag hade ju läst om dessa kameror innan och killen på Siba sa helt galet fel.

Ja, di dära hoppen jag försökte mig på gick åt pipsvängen, det slutade såhär;

Mitt knä höll inte riktigt måttet, gammal fotbollskada som aldrig tycks läka...
Jädrar vilken smärta jag hade, jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Det gick inte ens att ta på benet...
Idag är det iallafall lite bättre men skulle gett fan i att trampa ner med det benet, att man aldrig lär sig?!

Igår var jag så exalterad över att få fota så jag åkte ut med hojen till Ekuddens hamn för att sedan ställa upp den lite snyggt! ;)



Åhh, min skönhet, så vacker den är! 
Dock är den förjäkla skitig, måste ta och tvätta å vaxa upp den nån dag.
Blev en liten extra tur igår oxå på 12 mil. =)

Några foton jag fotade i söndags och igår med nya kameran;


Filmade en videosnutt på hojen igår, då jag var tvungen att testa filmkameran.
Himla bra kvalité det blev! Dock var jag lite för snabb när jag filmade runt hamnen i slutet, hade jag filmat lite lugnare hade det blivit superbra!



Ja, fy tusan...
Nu får det inte bli nåt mer shoppande på ett bra tag! Har fortfarande lite små ångest för att det blev så dyrt...
Men det här är verkligen min hobby, jag fotar ju precis allt. Vart jag än går eller är nånstans så fotar jag alltid nåt. En sak jag måste shoppa föresten är en bok som det står hur man lär sig fota snyggt, den måste jag ha! =)

Ska bege mig bort till jobbet om en liten stund, det är mitt tredje pass som jag har kvar innan min semester! =)
Ha det så gott alla, så hörs vi igen när vi hörs! ;)

Bäst att stänga av datorn nu oxå, för på himlen börjar det se farligt svart ut...
Härligt att få cykla till jobbet i åskeskurarna... =(

Kommentarer
Johanna

kul vill med ha systemkamera, så det skall jag köpa till mig själv i examenspresent :)

2010-07-13 / 15:22:22
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Nathalie

jo bara bra med mig också, förutom att jag är sjukt trött. sov knappt något inatt för det var sånt jävla åskväder här och det var precis ovanför oss :/ skit läskigt haha.. sen har man jobbat hela dagen ju. annars fint :)



vi hade lite regn idag med, underbaart faktiskt skönt med lite kallare luft! men nu vill jag ha sol igen :D hihi

2010-07-13 / 17:11:47
URL: http://naaaathaaaliie.blogg.se/
Sofie- Amor vincit omnia

ja då det har jag :) du då?

2010-07-13 / 19:20:26
URL: http://sofieomnell.blogg.se/
Tess

Grattis till nya kameran! Jag har också märkt det där med om man är påläst. På en del affärer är de nog mer inriktade på okunniga kunder. Synd om kunderna bara, som kanske kunde få nåt bättre.

2010-07-13 / 21:12:46
URL: http://highlandertess.blogg.se/
NinjaSara

Grattis till nya kameran! Och en kram för ditt onda knä ;) Ni verkade ha en bra dag i Götet. Ni är varmt välkomna igen :)

2010-07-13 / 22:51:01
Matilda

Nej, vad tråkigt att se att du är skadad!! Jag hoppas verkligen det ordnar sig :)



Kramar

2010-07-13 / 23:29:16
URL: http://matildamodigh.com
Johanna

Kul med systemkamera, blir så fina bilder! Jag har beställt en Nikon D5000 som jag borde få nu i veckan. Jag fick den för nästan tretusen kronor billigare när jag beställde den över nätet. Men objektivet som jag ska köpa till köper jag på mediamarkt eller Siba. Men håller med om att de inte håller måttet på Siba. När jag var där och kollade på kameror så började försäljaren fråga ut mig varför jag skulle ha en systemkamera? Om jag hade fotat med en sådan förut och bla bla bla. Var nästan så att jag var tvungen att vara en proffsfotograf för att få köpa en systemkamera. Så tillslut blev jag så trött på honom och sa att jag läste foto i skolan - vilket jag gjorde. Då kunde han helt plötsligt börja visa mig alla kameror. hm. Så jag hade tur när pappas kompis visade sidan där jag kunde köpa kameran billigare. Nu sitter jag bara och väntar på att den ska komma så att jag får provfotografera ;) hihi. kramar.

2010-07-14 / 00:59:51
URL: http://jossehannaa.blogg.se/
Susanne

Nämen va kul med ny kamera, grattis!



Jag är ju en glad amatör och nybörjare på detta med att fotografera men mitt bästa råd är nog att ta mycket bilder, testa olika situationer och se hur korten blir och sen gå ut igen och göra det ännu bättre.



Scott Kelby har skrivit en del bra böcker, "Digitalfotografi" är en som jag kan rekommendera.



Lycka till nu och ha kul!

2010-07-14 / 09:57:38
URL: http://kandy.se
Fii

sv: ja det kommer han verkligen göra. Fick se en massa bilder på riskettan på folk som trillat och kört i typ shorts/t-shirt, utan hjälm, utan handskar etc etc. Sjukt äckligt :P



Ja jag tycker också helt skinn är snyggare, men som sagt kan ju vara skönt med delat om man stannar ngnstans :P Men jag får se vad det blir. Får bli ett som passar iaf ;D Får utgå från det haha :P Jo, men man får nog ha lite större lår än du och jag har om de ska sitta tajt på låren :P Men ja det får man ta :P

Tacktack :) Ditt namn är med fint. Uttalas det likadant som annelie eller? :) Jodå helgen har varit bra. Jobbat ;( sj då?



Sjukt snygg är din hoj :) Imorgon ska jag köra i stan här i Lund. iiiih nervöst :D Men fick jätte mkt beröm förra lektionen, och han tyckte det var ett "stort lyft" sen förra. Tränade krypkörning och inbromsning. Krypkörningen var ju sjuuukt svårt! :P

Kramar

2010-07-14 / 13:06:49
URL: http://fiii.blogg.se/
Sandie

ÅGUD vad underbart med motorcykel! AVIS!

2010-07-14 / 20:43:04
URL: http://chipset.webblogg.se/
~ ♥ ~ Kristin ~ ♥ ~

åh va kul med en RIKTIG kamera vill me ha :D



hihi jag tror man ser Jarkkos mammas hus i din videoblogg :D . hihi :) Det är fint där i de området. :)



Golvet är inte helt klart ännu, måste slipa lite till och sen betsa.. va för varmt för att hålla på så får vänta tills en regnig dag när jag är hemma i sthlm igen. :)

kram



2010-07-15 / 00:11:53
URL: http://vackrasol.blogg.se/
Anna - Gravid ♥

Hej!



Könet fick vi veta på rutinultraljudet i vecka 19! :-)



Ja det underlättar ju lite i shoppingen om man säger så! :-)



Ja vi filurar på namn..Å nu lutar det iaf mest åt att det blir KEVIN.

Har alltid tyckt om det namnet!



Allt bra med dig i värmen? har du semester nu eller?



kram

2010-07-15 / 13:16:35
URL: http://annacondas.blogg.se/


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0