Skånerost och gamla hus!

Igår var jag och sambon på husvisning, det var ett gammalt hus.
Vi har ju bara kikat på nya hus förut, så vi tänkte att det kanske skulle vara bra att titta på några äldre hus oxå!
Huset vi tittade på igår, var dessvärre inget att ha!
Vi får helt enkelt kika vidare, ett hus måste vara så gott som perfekt tycker jag.
Det gör inget att det finns lite saker att göra med ett hus, men det får inte bli så att man står upp till öronen med allt som MÅSTE göras!
Det är ju trots allt mycket pengar det handlar om när man köper hus och då tycker jag att det är viktigt att man trivs i huset, trädgården, läget där huset ligger, att grannarna verkar bra m.m.!


Förra veckan hann jag med att rensa byrån som jag har behövt göra i flera månader!
Det har blivit så att ju mer kläder man har köpt, desto mer har det blivit påfyllt i byrån och tillslut har det inte varit någon ordning alls på kläderna...
Har bara knycklat ner kläderna i byrån och sen har man fått leta sig fördärvad på klädesplagg man inte hittar!

Men nu är det mycket bättre ordning, har skänkt MASSOR med kläder som jag aldrig använder längre.
Blev nästan en full svart sopsäck med kläder (raringen var med och skänkte lite av hans kläder oxå)!
Så nu är kläderna på väg till ett fattigt land, bättre att ge fattiga människor kläder som är tacksamma, istället för att ge bort kläderna till någon som bara säger att man fyller på någons skåp!


För några veckor sedan var jag inne på Kicks i Skövde och köpte mig två nya ögonskuggor, MaXfactor masterpiece eyeshadow och ett läppglans från Lòréal i lite rosare ton.
Läppglansen har jag haft förut fast i en ljusare färg, tycker den är liten och smidig!
Ögonskuggorna däremot var ingen höjdare, det går ju att använda dom, men man får akta sig så att det inte blir ett för tjockt lager!
Någon som oxå provat MaXfactors nya ögonskuggor?
Isf, vad tyckte du om dom?

Köpte mig även en ny shower peeling på Ica ifrån LdB, den luktade himla gott! =)

Ska dricka lite kaffe nu och sedan ska jag ner och handla potäter som jag ska göra hasselbackspotatis av! =)
Brukar inte dricka kaffe men detta kaffet är verkligen super gott, kan dricka hinkar av det!
Men det är viktigt att inte brygga det, man kokar bara vatten och sen häller i det ihop med lite pulver i en te-press och "Whoolaa" så har du gjort världens godaste kaffe! =)
Notera oxå att det måste vara Zoega´s gröna skånerost!




Kommentarer
jennifer

den där peelingen luktar jätte gott :D



Svar; Ja det tycker jag =)

Nej har aldrig åkt men skulle vilja!

Inga planer, plugga mkt i alla fall....

Självdå?=)

2009-09-23 / 12:54:13
URL: http://ruckis.blogg.se/
Jenny

Du får gärna säga sen va du tyckte om den krämögonskuggan vart sugen på att testa guld o vitt shimmer, men inte köpt det än..

Kan tänka mig fint som highlighter..



Tack söta du :)

Ja jo ja gillar inte deras musik m ed punk med johnny casch låtarna är dom grymt bra på..



Japp nu är det bättre med mig så skönt..

Med dig då?

Kram

2009-09-23 / 13:15:43
URL: http://jenlen.blogg.se/
Anonym

Ja fast personalen kunde veta lite mer om färger och sådant tycker jag:P Jag fick en volumaster av dom, du vet en sådan där från Björn Axen, så den ska jag testa nu på lördag tänkte jag, usch gamla hus är renoveringsprojekt och vem har råd med sådant i dessa tider? Hehe klart jag lägger upp bilder men det lär dröja tills jag har pengar, men nu jävlar ska här göras om, piercing i näsan och tungan står på listan efter håret. Vad roligt gjorde du något skoj i Norrköping? Jag använder bara glam shine numera, älskar det läppglanset

2009-09-23 / 13:45:13
URL: http://anwb.blogg.se/
Johanna ♥

haha ja det var det vi med kände, därför drog jag igång en tävling haha.så man får lite hjälp =) någon nytta får man ju ha av bloggen :)



hehe bättre sent än aldrig är ett bra ordspråk, hehe... och jag hänger rent för mycket vid bloggen för mitt eget bästa.... s



haha kanske redan nu skall fråga hur var helgen? skämt och sidor :)



här är allt bra, lite less på grabbar, men det är ingen nyhet när det gäller mig!hur är det själv? kram

2009-09-23 / 14:24:52
URL: http://misseverything.blogg.se/
• Mollie •

klassresan var jätte rolig!

klassen har verkligen kommit närmre varandra :)

neej., ingen trilla i vattnet. ahahha!



okeej!

vad kul ♥

jag är sjuk...

puss!

2009-09-23 / 14:33:21
URL: http://e
• Mollie •

oj, den komentaren var från mig! ;o

2009-09-23 / 14:33:46
URL: http://eillom.blogg.se/
Mikaela

KAn DU INTE HA NGN UTLOTTNINGA V NGT AV DINA PLAGG=) ??



mm dårar dyker upp överallt..

Jo det kan vara fint att kika på gamla hus emd. många är läckra!

2009-09-23 / 14:41:18
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Anna

Ja det är kul, Borlänge är ju grannstaden, 4 mil...Men jag passerar där varje gång jag jobbar så det blir ju liksom nära då! =)



Om jag kunde skulle jag göra det..men jag letar nog vidare ett tag..(har satt lillasyrran på spaning, hon brukar hitta, mycket billigare också dessutom)!



Ja bebisar e då för goa! Får besök av bebis i helgen meed (samma bebis)!



Ja det ska bli sååå skönt med lite ledighet och det bästa är ju att jag jobbat in 2 utav dom lediga dagarna! Känns bättre då på nå vis..."Slösar" ju bara en semesterdag! =)



Blir det husköp om ni hittar DET huset eller är det mest för skoj?



Trist att du behöver jobba! men nåt kul kanske du hinner med ändå? =)



kramar

2009-09-23 / 16:41:51
URL: http://annacondas.blogg.se/
Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

jag träffade sambon på semestern och flyttade för hans skull =) sen börjar jag studera fashion marketing i oktober

2009-09-23 / 17:25:22
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Du vet inte

Jaha va skoj :)

joda de e braa hur e de sj?

2009-09-23 / 20:17:42
URL: http://duvetintee.blogg.se/
M i c k a

Japp, eller iallafall i trakterna omkring norrköping (: hela långa livet i denna håla xD hur kommer det sig att du har vägarna förbi här då?



yesbox, han har ett terrarium som är en meter + 10-20 cm (; min lille fis.



allt är bara bra med mig annars, lever och ör glad. själv? (: kramkram

2009-09-24 / 12:33:22
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
evelina

sv: hehe aa tur att man har kamran i närheten en del gånger oxå:D

Nu är hon 4 månader:)

kram

2009-09-24 / 16:39:52
URL: http://mystjej.blogg.se/
Miia - There´s no place like home

Spännande med husjakt! Vi har flera vänner som också letar hus just nu & det är så roligt att höra om alla visningar. Vissa går bra, andra mindre bra...



Hoppas ni hittar ert drömhus! =)

2009-09-29 / 18:30:19
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0