På tiden att göra ett inlägg igen!

Har haft fullt upp även fast jag har börjat jobba efter semestern, antar att det tar några dagar att ställa sig in i vardagen igen!

Glömde ju att skriva i det förra inlägget att vi ( jag å raringen) firade ettårs-förlovning förra veckan den 23/7! =)
Vi firade med att gå ut och äta på den gregiska resturangen som finns i stan!
Tyvärr blev man väldigt besviken på själva resturangen...jag vet inte men det kändes bara så "billigt"...
Vi beställde in mat som kostade runt 140:- och det var inget fel på själva maten. 
Maten var god men den var absolut inte värd det priset, kanske 70:-.
Potatisklyftorna vi fick till hade dom säkerligen köpt frysta på Ica och servitrisen kändes oproffsig och oerfaren.
Det började med att hon serverade oss två 33cl glasflaskor med Loka, det tycker jag att hon kunde ha hällt upp innan hon serverade oss så vi slapp se dom billiga glasflaskorna som kostade 18:- styck!
Sen när väl maten kom så serverade hon oss fel tallrikar, vanligtvis så frågar ju alltid servitriserna vems tallrik som är vems innan dom ställer ner dom på bordet!
När vi hade ätit upp så ville vi inte sitta kvar för det kändes inte så mysigt längre, så vi bad en annan "tomte" som sprang runt och velade i resturangen att vi ville betala och han nickade som att han förstod.
Vi väntade och väntade och väntade till slut fick vi nog och frågade den andra servitrisen om vi kunde få betala.
Det dröjde några sekunder så fick vi kvittot, så sa vi att vi ville betala med kort då fick vi vänta ytterligare några minuter....
Som tur var hade vi tillräckligt med kontanter och ingen dricks fick dom av oss!
Nej, det dröjer nog vääääldigt länge innan jag/vi besöker den resturangen igen!

Väl hemma fick vi upp mysstämningen igen, kollade på film, satt ute på balkongen och hade det gott! =)
Vad ett år går fort, kändes som att det var igår som vi förlovade oss i Stockholm!



Måste ju visa er att vi börjar få tomater från tomatplantan ute på balkongen, har redan smakat på en och den var perfekt!=)
Införskaffade mig även en juicepress som är så populär att ha nu för tiden en sån man pressar hela frukter i, hittade den billigare på Lidl.
Ingen idé att köpa en dyr juicepress, för jag antar att man tröttnar på att använda den efter några veckor.
Men ännu är jag nöjd med köpet, det blir så god fruktsaft och är mycket nyttigare än ett köpt juicepaket!  

Just ja!
Hörndelen till balkongmöblerna kom i veckan oxå, så nu är allt komplett!
Tråkigt bara att vi fick vänta så länge på hörndelen, nu har ju nästan hela sommaren gått..
Men, men, man ska inte klaga!
Vi kan ju iallafall sitta ute på balkongen långt in på hösten, eftersom den är inglasad och har infravärme! =)

Nu saknas det bara lite fina färg-glada kuddar och prydnader men det får nog vänta någon månad för denna månaden blev en dyr månad.
Beställde ett sportigare avgassystem till min motorcykel istället! =)

Annars i veckan har jag jobbat, fikat med en vän, skött om en häst, varit hos frissan
(bilder kommer i ett senare inlägg) och plockat blåbär! =)

Jisses, vad MYCKET blåbär det finns, jag rekomenderar er att ge er ut i skogarna och plocka!
Sååå himla gott att ha i filen på morgonen och kanske till en paj om man får oväntat besök!

Kommentarer
Anna

Tack tack! =) trots regn å rusk (vilket det aldrig annars brukar vara när jag fyller) så var dagen kanon!



Vädret i Götet var ju inte det bästa direkt men det blir nog att vi tar en tur neröver så småningom här för att se lite mer av själva staden! =)



Tråkigt med erat resturangbesök! Förstår att ni inte går dit igen! Men grattis i af till eran 1-åriga förlovningsdag! =)



Vi har 2 v + denna helg kvar av semestern så nu jäklar hoppas jag på SOL!



Hur känns det att ha börjat jobba igen då?Allt väl annars?

kramar

2009-07-31 / 13:08:28
URL: http://annacondas.blogg.se/
SANNA

SV: Hejhej :) nej jag bor inte i Skövde, jag bor i Tibro om du vet vart det ligger? :) hehe aah jag och min kille ska flytta till en lägenhet här i tibro :)



aww grattis till ett år :D hur länge var ni ihop innan ni förlovade er? :):)

2009-07-31 / 13:37:21
URL: http://HTTP://SANNAAKARIN.BLOGG.SE
♥ Sandra ♥

ja vi hade det jätte mysigt därborta. :)



Jo jag trivs helt okej med mitt jobb, nu ska jag ju börja plugga så då är det pefekt! Spännande att vara personlig assisten ! ;)

2009-07-31 / 18:51:37
URL: http://lovebysandra.blogg.se/
matilda

Hej!

Allt bra? Här leker livet och träningen fortsätter... kom på att det inte alls är illa att kunna träna så mycket som jag kan :)

Jag och min elitidrottare har varit tillsammans sen i februari i år, den 8 augusti firar vi 6 månader... känns som, klarar vi det i 6 månader trots liven vi lever så klarar vi evigheten.

Kramar

2009-07-31 / 18:56:14
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Jessica

Ja, Söderköping var verkligen en mysig stad. Det kanske var detta receptet på fetaostsås du frågade efter http://hallonblabar.blogspot.com/2009/06/kall-fetaostsas.html



Grattis till eran 1 åriga förlovning.



Hoppas du får en bra helg!

2009-07-31 / 21:29:19
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
J.

Sv: Tack! Vad glad jag blir. I helgen vet jag inte. Förmodligen hamnar jag hos några tjejkompisar och ser på film, sj?

2009-07-31 / 21:47:49
URL: http://alwaysthai.blogg.se/
natta

jaha okej va tråkigt men jag älskar verkligen det huset :D synd att det låg på fel ställe/mark.

Aaa det stämmer snart är det bloggfest :D

2009-08-01 / 10:00:25
URL: http://natalies.se
Anna

Hejsan! Grattis till ett års dagen! ^^,



Balkongen ser verkligen super mysig ut nu! Tänk att sitta där en mysig höst dag, när det regnar ute och läsa en bok under en filt. åhh jag vill också ha egen lägenhet och balkong haha.



Allt bra annars?

Det går ganska bra med körkortet, mycket pluggande nu i sista tiden hehe.



Ha det bäst! Kram

2009-08-01 / 13:18:00
URL: http://annathomsson.blogg.se/
EMILIA

Åker du konståkning!?

sv; jaa det gör jag :D



Är det roligt?

sv; ja ! :D <33



Har du hållt på sen du var liten?

sv; nja.. jag börja vid 8 års åldern tror jag ;S



Tycker det är himla fint att se på konståkning!

sv; åhh, mm det e kul att höra <33



Allt bra annars??

sv, jaa allt e bra ! sj ? ;D

2009-08-01 / 17:07:18
URL: http://emilliajonsson.blogg.se/
johanna

sv: Från Stockholm kom vi hem igår, och Kolmården får vi se om det blir någonting. Är så skönt att bara vara hemma ;) hihi. kram.

2009-08-01 / 22:17:57
URL: http://jossehannaa.blogg.se/
victoria ♥

japp de närmar sig ;)

de är ingen fara jag har heller inte varit så flitig att läsa eller skriva de är ju sommar och man har semester så bloggen blir man mer flitig på till hösten :) hehe.. haft en bra sommar hittils då?:)

med mig är det bara bra. hur är de själv? :)

åh tack, dock har jag inte långt hår längre men ska sätta i de snart tänkte ja:)kramkram

2009-08-02 / 16:57:36
URL: http://vpetersson.blogg.se/
emma härnqvist/perfektion

vilken besvikelse de där lät som.. usch inte kul alls!

2009-08-02 / 17:38:46
URL: http://perfektion.blogg.se/
Emelie

Åhhh vad mysigt!!! =) Grattis i massor!! :*



Ja visst stämmer det :)

Hoppas din helg var kanonbra och att din kommande vecka blir likaså!

Puss och Kram!

2009-08-02 / 22:31:57
URL: http://makrills.blogg.se/
M Y S A N O L S S O N

Sjukt fin bild på ringarna, grattis till er :]<3



sv. heh ja emd är riktigt kul att se & höra. Ja kika in 7 juli om du har tid och ork :]



tack! Ja min helg har varit bra, din också hoppas jag? <3



Förresten, skulle du kunna svara på frågan i mitt senaste inlägg. skulle vara snällt!

2009-08-03 / 18:00:34
URL: http://prinzessiin.blogg.se/


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0