Studio Redlight

Det har hänt mycket sen sist jag bloggade, känner att jag inte riktigt hinner med det här att sitta här och skriva. Men sluta blogga tänker jag inte, tycker det är så himla roligt att skriva och det har jag alltid tyckt om. Däremot får det bli skrivit här när jag har tid för det, vilket inte har verkat bli så ofta dem senaste veckorna...

Veckan som gått har bjudit på mycket trevligheter, har haft en himla snäller elektriker här hemma som hjälpt oss med nya belysningen i köket! I lördags bjöd han hem oss till sig och hans familj på fika, sjukt roligt att träffa nya trevliga människor! =)

Har även hunnit fota min arbetskamrats barn, vilket jag lyckades himla bra med faktiskt! Har ju börjat kritisera mina egna bilder rätt rejält och tänker oftast att jag hade kunnat göra dem bättre hela tiden... 
Men dessa bilder behövs knappt att redigeras och det är ett stort plus, det räcker nog bara att snygga till lite  eventuella skönhetsfläckar! =)
Skulle gärna vilja gå en kurs i hur man får finast bilder och då menar jag mer en kurs där jag får mer idéer och hjälp i att visa hur modellen ska stå och hur jag ska stå för att få ett fint kort.   

I Torsdags träffade jag Thess en sväng eller rättare sagt blev det en hel kväll! ;)
Jag följde med henne till Skövde för att få vara med och se hur det går till att sjunga in en låt i en studio.
Väl där träffade jag Arne (musikproducenten), en mycket trevlig kille! Han spelade upp en hel del musikverk han gjort under åren, så där satt jag och Thess och njöt av att få lyssna. Fick även provsjunga själv (haha eller inte), jag stod mest och skrattade åt mig själv medans Arne agerade fotograf så oxå jag fick vara med på kort! ;)
  
 

Det var en intressant upplevelse, då man var tvungen att vara helt tyst när det väl spelades in för minsta lilla ljud kunde höras och det fick jag allt veta! ;P Min mage började nämnligen att kurra av hunger och det hörde ju givetvis Arne, tur att det gick att ta bort det ljudet i efterhand, hehe..

Efteråt körde vi till Max och firade den färdiginspelade låten med en varsin stor hamburgare, fy bubblans såå gott! =)

Idag har jag haft Jenny och lille söte Theodor här hemma på fika, himla trevlig tjej som jag har lärt känna genom bloggen! =)

Och nu sitter jag här och väntar på att få nya spisfläkten hemlevererad ända fram till dörren, det är allt gött med Hemleverans! ;)


Kommentarer
mikaela

coolt att spela in en låt i riktig studio ! :D

2010-12-21 / 22:07:08
URL: http://mikaelatallkvist.blogg.se/
Peter

Hello,



Gött med hus!! Kan du inte lägga ut lite bilder på det? Både inne och ute :-) Blev det inte att bygga? Tyckte du skrev det nån gång?



Jodå, lilltjejen börjar bli stor nu ;-) Hon är över 1 år och går mer än hon kryper nu.



Ska ta lite fina kort på henne och lägga ut men har råkat glömma min kamera hos mamma, så får bli efter jul.



Ha det fint!



Kram

2010-12-22 / 13:06:02
URL: http://peternordin.blogg.se/
Anna-Mamma till Kevin

Ja visst är han för söt vår lilla tomte! ler



Jag hittade koden för det på www.lindablom.se blogg! Så kika där du! :-)



Kram på dig och god fortsättning!



2010-12-25 / 12:50:35
URL: http://annacondas.blogg.se/
Josephine

Hejsan!



Ja visst, det skulle vara jätte roligt :)!



Kram

2010-12-25 / 16:11:26
URL: http://legendi.blogg.se/
Filippa

Svar: Älskar mina underbara grannar så ja, det är otroligt skönt att ha så fina grannar :) Min jul blev bra, din med?



KRAM

2010-12-28 / 00:09:35
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0