Hoppsan!

Hoppsan, det var ett bra tagsen jag bloggade ser jag!
Jag har inte glömt bort bloggen, det har bara varit så himla mycket annat kul som hänt!

Ja, då ska jag försöka förklara för er var jag har hållit hus dom veckorna jag inte hunnit blogga på, det blir inte lätt!
Känner på mig att det kommer bli ett himlans låååångt inlägg, så jag hoppas ni orkar läsa!
Men det kommer bli en hel del bilder oxå, så det inte bara blir tråkigt text. hahaha....



Torsdagen den 9/7 åkte jag och sambon till Hova en sväng på eftermiddagen, det var nämnligen Hova riddarvecka och jag ville så gärna se riddarspelen som började på kvällen.
Hann dit lagomt till paraden med gycklare, riddare, Oxen Sixten m.m. gick genom lilla Hova.





Fredagen den 10/7 regnade det i Mariestad (som det har gjort nu i snart tre veckor i sträck).....
Blev så trött på allt regnande, regnande och regnande, det måste ju finnas sol nånstans i Sverige tänkte jag.
Gick in på nätet och kollade på SMHI´s sida och tittade vart det skulle skina sol i vårat avlånga land och det visade sig att det var sol (skapligt väder) åt Jönköpings hållet!
Så det fick bli en heldags utflykt att köra vättern runt, första stoppet blev vid bron i Askersund.
Fick i oss lite kaffe och kaka, sen bar det vidare till Vadstena där vi kikade lite på Vadstena Fästning.
Efter någon timme kom vi entligen till Gränna där vi inhandlade några polkagrisar! =)
Lite småmysigt är det allt att ströga runt på Grännas polkagrisgata!



Lördagen den 11/7 fortsatte det att regna, vi bestämde oss för att köpa riktiga regnkläder och trotsa tråkvädret.
Tog med oss fyra plastburkar å kaffe och cyklade ut i skogen för att plocka blåbär.
Jisses vad blåbär det fanns/finns, vi fyllde alla fyra burkarna!
Man kan säga att vi fick några pensinärspoäng, tror inte att det finns så många ungdomar som sitter ute i skogen i flera timmar och plockar bär en lördagskväll, hahaha..



Söndagen den 12/7 bar det av till Norrköping för att hälsa på raringens bror och hans familj!
Lekte i en jättestor lekpark med deras lille söte son, en sån lekpark skulle dom ha i Mariestad!

Måndagen den 13/7 åkte vi till Kolmårdens djurpark, roligt när man har barn med sig när man besöker djurparker!
Sist jag var på kolmården fick man tyvärr inte syn på så mycket djur, de flesta djuren låg och sov undanskymda men denna gången var det verkligen värt varenda öre!
Vilka fina bilder jag fick på björnungar som lekte i vattenfallet och elefanter som stod och åt mat som hängde över dom m.m.


Delfinshowen med Markolio i spetsen!

 

Björnfamiljen:



Åkte även in i safarin, som jag aldrig har åkt förut!
Det blev en väldigt spännande resa kan jag tala om!
Det började med att vi satte oss i bilen och diskuterade om vi skulle åka safarin eller inte, vi hade inte så gott om bensin men det stod att det skulle räcka några mil till.
Iallafall så bestämde vi att vi skulle chansa, safarin är ju inte så lång.
I början gick det ju bra men när vi skulle in till lejonen så dök bensinmätaren och det stod att vi bara hade några kilometer kvar...
Anledningen till att bensinmätaren dök så, var nog att vi stod lite i lutning men tänk er: VAD OROLIGA VI BLEV!
Det hade inte varit så skoj att få bensinstopp inne hos lejonen!




Tisdagen den 14/7 skulle vi resa hem till Mariestad igen men innan vi åkte hem så åkte vi till Gamla Linköping.
Har aldrig varit där och det är ju alltid kul att se något nytt!
Där såg man verkligen hur det såg ut förr och det gick förbi människor som var gammaldagsklädda.

Sen drog vi vidare till Bergs slussar och kikade lite där!

Efter det så besökte vi köpcentrat i Linköping, vi åt mat på Ikeas resturang.
Köpte en ny cd-skiva till min samling, kan ni gissa vilken??
Det blev en liten sponsring till Robert Gustavsson, hans dansband Rolandz är ju sååå himla bra!


Onsdagen den 15/7 cyklade vi kanalen.
Vi startade i Töreboda och cyklade ända till Sjötorp och tillbaka igen.
Himla trevlig utflykt att cykla på kanalbanken!

På vägen till Lyrestad så träffade vi på oxen Sixten igen, jisses vad han får slita!
Sist jobbade han på Hova riddarvecka och nu skulle han dra båtar. =)



Torsdagen den 16/7 och Fredagen den 17/7 åkte vi motorcykel.
Torsdagen blev det inte så lång sväng, åkte först till Väring och köpte en lampa på Mc Kompaniet och sen till Torsö och fikade.
Fredagen blev dock en längre tur, körde E20 till Götene, provade den nya motorvägen som gick jättefint att köra på!
Efter Götene åkte vi vidare till Lidköping och ut till Spiken (Lidköpings skärgård), sedan åkte vi till Läckö slott.
Spiken och Läckö slott ligger så nära varandra och det är verkligen trevligt att åka dit och sätta sig där och äta glass!


Gud, så lååångt inlägg det blev, får nog skriva resten i ett nytt inlägg!
Hoppas mina läsare oxå har haft det bra! =)
Kanske inte hinner svara på alla kommentarer nu men ska iallafall försöka svara på dom flesta så får jag ta resten undan för undan!
Det kommer bli mer uppdatering på bloggen sen när semestern är slut och den vanliga vardagen har installerat sig igen, så jag hoppas att ni står ut!
Kramar från mig!

Kommentarer
Camilla

Ni har verkligen hunnit med mycket på er semester. =) kram kram

2009-07-21 / 11:39:24
URL: http://camc.blogg.se/
johanna

sv: Det är jätte bra med mig :) hur är det själv?

Sommarlovet har varit lugnt och skönt. Ska iväg till sthlm och kolmården och lite annat nu sista veckorna innan skolan börjar. Tiden går för fort ;) hehe. kramar.

2009-07-21 / 16:08:02
URL: http://jossehannaa.blogg.se/
Mikaela

Jösses det var minsann fart på dig=)! Jag som tycker jag gör mycket om dagarna!

Jag har varit totalt förvirrad idag på jobbet. Glömda lösenord, folk man måste få tag på har semester osv.:( haha!

annars småtrött! Kram!

2009-07-21 / 17:35:16
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Gynning

Vilka härliga dagar och fina bilder

2009-07-21 / 17:40:23
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Emelie

Ja det är OERHÖRT roligt att gå på auktion! Jag köpte bara en gammal resväska (som är på en av bilderna), så jag blev nöjd trots att det inte blev så mycket :)



Jisses vad du har gjort grejer på sistone!

Kul!



Ha en fortsatt fin dag!

Kram

2009-07-22 / 12:10:53
URL: http://makrills.blogg.se/
Johanna

låter som ni haft dte helt underabrt sedan sist.... =)

2009-07-22 / 18:04:01
URL: http://misseverything.blogg.se/
SANNA [SANNAAKARIN.BLOGG.SE]

SV: Händer hos dig? :)

KRAM

2009-07-23 / 01:24:42
URL: http://HTTP://SANNAAKARIN.BLOGG.SE
Jessica

Oj, vad grejer ni hunnit med och kul att bara fara iväg dit solen skiner =). I Gränna var vi med en sväng på vägen upp till Söderköping för inköp att polkagrisar.



Ha det bra!

2009-07-23 / 20:55:00
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Erika

Nä men å vad mycket mysigt ni har haft för er då, ser ut som allt varit toppen. Men du, hur gör du dina bilder så fina? Så där att det ser ut som små bilder (jag förklara så dåligt men hoppas du förstår?) Är allt bra annars? Kramar Erika!

2009-07-25 / 23:01:42
URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
J.

Sv: Jaa det var gott det! Jag har tagit det lugnt, träffat en vän :) Sj då?

2009-07-26 / 20:02:10
URL: http://alwaysthai.blogg.se/
emma härnqvist/perfektion

hej vännen.. jag får säga de samma om dig/din blogg. har inte hunnit läsa någons blogg de senaste veckorna i princip. saknar de verkligen men snart kommer jag nog tillbaka till de rutinerna. de finns ju så mycke roligt att hitta på så här års.. + att jag jobbar heltid.



här är de bara rba annars, ska alldeles strax sätta igång med en sen söndagsmiddag. du då? kramar

2009-07-26 / 20:26:25
URL: http://perfektion.blogg.se/
natta

Oj massa du har gjort va kul :D

allt bra då?

2009-07-26 / 22:41:02
URL: http://natalies.se
H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

ja, filmen var riktigt bra faktiskt :) jag ska till Rättvik! :) dudå?



Hoppas du får en bra Måndag

Kram från mig, http://esth.blogg.se

2009-07-27 / 10:06:20
URL: http://esth.blogg.se/
emma

Godmorgon =)



Tack så mkt. Hon heter Zmulan precis fyllet 1 år =)



Iveckan har jag lite och göra, du då?



Kram Vännen

2009-07-27 / 11:10:02
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Sandra

men gud vilken underbar semester!! Själva är vi typ bara hemma =/



Ja hunden e underbar.. Vi har inte haft henne länge alls.. Bar i 2 dagar faktiskt =) Vi hämtade henne i tisdags =) En amstaff på 7 månader och heter Zina =)

I veckan blir de till o börja bygga hundgården och sen folrace på söndag =)

Själv då??

Kram

2009-07-30 / 22:44:37
URL: http://bitchens.blogg.se/


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?  
RSS 2.0